Latest Posts

NASTAVA NA DALJINU

Dobra komunikacija u školi proširila se na učenike i roditelje

Pred ravnateljem prof. Marijanom Oršolićem, kao najodgovornijom osobom Škole, u ovoj školskoj godini bila je velika je zadaća i izazov koji ni u najdubljem snu nije očekivao. Poznati smo kao Škola po mjeri učenika i sve je teklo baš kako i treba biti u jednoj uspješnoj školskoj zajednici. Onda je Covid 19 donio svoja pravila. Srećom, odgovorno ponašanje, dobra organizacija, praćenje i pridržavanje donesenih mjera dali su rezultate. Do sada, nitko od naših učenika i njihovih obitelji te djelatnika škole nije obolio od virusa, a od ravnatelja sam doznala kako je organizirao Nastavu na daljinu, kako ćemo se upisivati u srednju, kakav se scenarij očekuje u novoj školskoj godini ako se virus ne smiri.

Ravnatelj
211Pregleda

 Kako ste se snašli u organizaciji škole na daljinu i jeste li dobili pomoć MZO? 
 

Čim je 16. ožujka donesena Odluka o prekidu klasične nastave zbog širenja korona virusa, radi kojega učenici nisu dolazili u školu,  uslijedile su pripreme za nastavu na daljinu, a 18. ožujka  već je započeo rad u virtualnim učionicama i preko drugih sredstava komunikacije, počela je škola, odnosno nastava na daljinu.

Dogovoreno je da viši odjeli komuniciraju u Microsoft Teamsu pomoću portala Office365 za škole. Razredna nastava komunicirala je  preko vibera ili whatsappa. Učenici su bili uključeni i u praćenje TV nastave,  prema TV programu Škola na trećem i preko Sportske televizije. Sve vrijeme se odvijala komunikacija između Ministarstva i ravnatelja te je stizala  oprema i upute za rad.  Taj dio posla smo zajednički  uspješno odradili i nastava je zaživjela i zamijenila klasični oblik nastave.

Je li bilo poteškoća u svemu tome?

Naravno, bilo je i poteškoća. Nedostajale su e- mail adrese učenika, pojedini roditelji se ne koriste prijavljenim e – mailom ili su promijenili broj kontakta, a da to nisu prijavili razredniku. Dio učenika nije imao ni internet ni računala. Učenici nisu bili prijavljeni u Office  365 i nisu upoznati s radom aplikacija na daljinu.  Do 20. travnja učitelji su radili u školi, uhodavali se u nov način rada, prikupljali  korisne informacije, razmjenjivali iskustva, pomagali jedni drugima kako bi što bolje uputili učenike i roditelje u Nastavu na daljinu. Nastavnici su brzo prebrodili navedene poteškoće, razvila se dobra komunikacija među učiteljima  koja se proširila i na učenike i roditelje.

Kako je sve ovo utjecalo na učenike? Ima li učenika koji se nisu uključili?

 Učenici su se, možda, najbrže prilagodili ovim novim uvjetima Nastave na daljinu. U  početku su imali problema s opremom i  novim aplikacijama, ali su to brzo svladali. Na sve  poteškoće odmah smo reagirali i rješavali ih uz pomoć razrednika, stručne službe, informatičara pa i mene kao ravnatelja.  Ono što je učenicima svakako nedostajalo, jest druženje u školi.

 Imali ste  sjednice preko videopoziva pa kako je to izgledalo?

Pored redovitih međusobnih kontakata preko društvenih mreža, održavali smo sjednice Razrednog i Učiteljskog vijeća, a većina razrednika je  održala  i online  roditeljske sastanke. Nastojali smo što manje opteretiti sustav pa nije bilo mnogo kamera, ali smo svi bili zajedno i aktivno smo se uključili u rješavanje tekuće problematike. Naglasio bih da smo svi bili puni razumijevanja, pokazali smo odgovornost i bili smo strpljivi u komunikaciji.

Učenici razredne nastave vraćaju se u školske klupe. Bi li bilo lakše da su se stariji vratili jer oni ozbiljnije shvaćaju ovu situaciju? Hoće li se mlađem uzrastu moći objasniti da baš ne smiju biti u bliskom kontaktu s ostalom djecom?

Od  ponedjeljaka 25. svibnja učenici od  1. do 4.  razreda dolaze u školu po redovitom rasporedu. Škola je osigurala prostorne uvjete koje traži HZJZ. Predmetna nastava je i dalje nastavila s nastavom na daljinu. Ministarstvo je, vjerojatno, donijelo takvu odluku zbog pritiska roditelja kojima je bilo sve teže pratiti rad s mlađim učenicima. Stariji su učenici ( iz predmetne nastave) samostalniji u radu i roditelji su manje uključeni u izvršavanje školskih obveza.

Je li bilo teško ispoštovati sve mjere i je li Vam pomogla lokalna zajednica, o čemu su oni brinuli?

Mjere koje je donio HZJZ  u početku je bilo teško ostvariti zbog navika koje smo svi ranije usvojili. Međutim, vrlo brzo smo se priviknuli na novi režim rada i življenja koji će nam, očito,  trebati i u narednom razdoblju.

S lokalnom zajednicom, odnosno sa Stožerom  civilne zaštite grada Županja – covid 19 , bili smo u stalnom kontaktu i primali smo smjernice. Tijekom travnja i svibnja Stožer je dva puta nadzirao provođenje potrebnih mjera u Školi.

 Kakvo je Vaše mišljenje o korona virusu?

Očito je da se radi o novom virusu, novoj bolesti  koja je još nepoznata i epidemiolozima.  Moramo biti oprezni, strpljivi i provoditi mjere koje donese HZJZ.

Ako se do nove školske godine virus ne smiri, čeka li učenike online nastava?

Ako se situacija ne smiri s COVID-om 19,  moguć je scenarij da početkom sljedeće školske godine bude mješoviti oblik nastave;  dva tjedna klasične pa dva tjedna online nastave.

Po čemu će ova godina biti obilježena, jesu li svi događaji pali u drugi plan nakon Covida 19?

Sigurno da su prvo štrajk pa sad i korona najznačajnije obilježje ove školske godine. Po mom mišljenju, učenici su naučili onoliko školskog gradiva koliko su im uvjeti rada omogućili, a ono što su propustili,  još stignu naučiti kroz život koji je pred njima.

Što je s upisom osmaša u srednju? Kako će se provoditi, hoće li biti bar nekog okupljanja u školi?  

Termini za predprijave i prijave za upise u srednju školu su promijenjeni zbog nadoknade nastave i ostalih okolnosti, ali će se upisi odraditi  kroz Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole. Učenici većinu stvari vezano za upise mogu odraditi  online. Sve upute mogu dobiti  od svojih razrednika, a važne informacije imaju i na web stranici Škole. Nadam se, ako virus popusti, da ćemo se ipak vidjeti u školi.

Poruka ravnatelja
 Svim učenicima želim ugodan zasluženi ljetni odmor
i da se vrate odmorni i spremni za nove izazove!

Odgovori