Dobra komunikacija u školi proširila se na učenike i roditelje
Pred ravnateljem prof. Marijanom Oršolićem, kao najodgovornijom osobom Škole, u ovoj školskoj godini bila je velika je zadaća i izazov koji ni u najdubljem snu nije očekivao. Poznati smo kao Škola po mjeri učenika i sve je teklo baš kako i treba biti u jednoj uspješnoj školskoj zajednici. Onda je Covid 19 donio svoja pravila. Srećom, odgovorno ponašanje, dobra organizacija, praćenje i pridržavanje donesenih mjera dali su rezultate. Do sada, nitko od naših učenika i njihovih obitelji te djelatnika škole nije obolio od virusa, a od ravnatelja sam doznala kako je organizirao Nastavu na daljinu, kako ćemo se upisivati u srednju, kakav se scenarij očekuje u novoj školskoj godini ako se virus ne smiri.
Kako ste se snašli u organizaciji škole na daljinu i jeste li dobili pomoć MZO?
Čim je 16. ožujka donesena Odluka o prekidu klasične nastave zbog širenja korona virusa, radi kojega učenici nisu dolazili u školu, uslijedile su pripreme za nastavu na daljinu, a 18. ožujka već je započeo rad u virtualnim učionicama i preko drugih sredstava komunikacije, počela je škola, odnosno nastava na daljinu.
Dogovoreno je da viši odjeli komuniciraju u Microsoft Teamsu pomoću portala Office365 za škole. Razredna nastava komunicirala je preko vibera ili whatsappa. Učenici su bili uključeni i u praćenje TV nastave, prema TV programu Škola na trećem i preko Sportske televizije. Sve vrijeme se odvijala komunikacija između Ministarstva i ravnatelja te je stizala oprema i upute za rad. Taj dio posla smo zajednički uspješno odradili i nastava je zaživjela i zamijenila klasični oblik nastave.
Je li bilo poteškoća u svemu tome?
Naravno, bilo je i poteškoća. Nedostajale su e- mail adrese učenika, pojedini roditelji se ne koriste prijavljenim e – mailom ili su promijenili broj kontakta, a da to nisu prijavili razredniku. Dio učenika nije imao ni internet ni računala. Učenici nisu bili prijavljeni u Office 365 i nisu upoznati s radom aplikacija na daljinu. Do 20. travnja učitelji su radili u školi, uhodavali se u nov način rada, prikupljali korisne informacije, razmjenjivali iskustva, pomagali jedni drugima kako bi što bolje uputili učenike i roditelje u Nastavu na daljinu. Nastavnici su brzo prebrodili navedene poteškoće, razvila se dobra komunikacija među učiteljima koja se proširila i na učenike i roditelje.
Kako je sve ovo utjecalo na učenike? Ima li učenika koji se nisu uključili?
Učenici su se, možda, najbrže prilagodili ovim novim uvjetima Nastave na daljinu. U početku su imali problema s opremom i novim aplikacijama, ali su to brzo svladali. Na sve poteškoće odmah smo reagirali i rješavali ih uz pomoć razrednika, stručne službe, informatičara pa i mene kao ravnatelja. Ono što je učenicima svakako nedostajalo, jest druženje u školi.
Imali ste sjednice preko videopoziva pa kako je to izgledalo?
Pored redovitih međusobnih kontakata preko društvenih mreža, održavali smo sjednice Razrednog i Učiteljskog vijeća, a većina razrednika je održala i online roditeljske sastanke. Nastojali smo što manje opteretiti sustav pa nije bilo mnogo kamera, ali smo svi bili zajedno i aktivno smo se uključili u rješavanje tekuće problematike. Naglasio bih da smo svi bili puni razumijevanja, pokazali smo odgovornost i bili smo strpljivi u komunikaciji.
Učenici razredne nastave vraćaju se u školske klupe. Bi li bilo lakše da su se stariji vratili jer oni ozbiljnije shvaćaju ovu situaciju? Hoće li se mlađem uzrastu moći objasniti da baš ne smiju biti u bliskom kontaktu s ostalom djecom?
Od ponedjeljaka 25. svibnja učenici od 1. do 4. razreda dolaze u školu po redovitom rasporedu. Škola je osigurala prostorne uvjete koje traži HZJZ. Predmetna nastava je i dalje nastavila s nastavom na daljinu. Ministarstvo je, vjerojatno, donijelo takvu odluku zbog pritiska roditelja kojima je bilo sve teže pratiti rad s mlađim učenicima. Stariji su učenici ( iz predmetne nastave) samostalniji u radu i roditelji su manje uključeni u izvršavanje školskih obveza.
Je li bilo teško ispoštovati sve mjere i je li Vam pomogla lokalna zajednica, o čemu su oni brinuli?
Mjere koje je donio HZJZ u početku je bilo teško ostvariti zbog navika koje smo svi ranije usvojili. Međutim, vrlo brzo smo se priviknuli na novi režim rada i življenja koji će nam, očito, trebati i u narednom razdoblju.
S lokalnom zajednicom, odnosno sa Stožerom civilne zaštite grada Županja – covid 19 , bili smo u stalnom kontaktu i primali smo smjernice. Tijekom travnja i svibnja Stožer je dva puta nadzirao provođenje potrebnih mjera u Školi.
Kakvo je Vaše mišljenje o korona virusu?
Očito je da se radi o novom virusu, novoj bolesti koja je još nepoznata i epidemiolozima. Moramo biti oprezni, strpljivi i provoditi mjere koje donese HZJZ.
Ako se do nove školske godine virus ne smiri, čeka li učenike online nastava?
Ako se situacija ne smiri s COVID-om 19, moguć je scenarij da početkom sljedeće školske godine bude mješoviti oblik nastave; dva tjedna klasične pa dva tjedna online nastave.
Po čemu će ova godina biti obilježena, jesu li svi događaji pali u drugi plan nakon Covida 19?
Sigurno da su prvo štrajk pa sad i korona najznačajnije obilježje ove školske godine. Po mom mišljenju, učenici su naučili onoliko školskog gradiva koliko su im uvjeti rada omogućili, a ono što su propustili, još stignu naučiti kroz život koji je pred njima.
Što je s upisom osmaša u srednju? Kako će se provoditi, hoće li biti bar nekog okupljanja u školi?
Termini za predprijave i prijave za upise u srednju školu su promijenjeni zbog nadoknade nastave i ostalih okolnosti, ali će se upisi odraditi kroz Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole. Učenici većinu stvari vezano za upise mogu odraditi online. Sve upute mogu dobiti od svojih razrednika, a važne informacije imaju i na web stranici Škole. Nadam se, ako virus popusti, da ćemo se ipak vidjeti u školi.