Kako pripremiti tijelo i um za javni scenski nastup?
Katarina Šestić je voditeljica radionice Kako pripremiti tijelo i um za javni scenski nastup? koja se održala u našoj školi. U radionici su sudjelovali 8. razredi naše škole o kojoj ćemo nešto više saznati kroz nekoliko pitanja.
Sada razgovaramo sa Katarinom Šestić koja će nam predstaviti što se radi u njezinoj radionici.
Pozdrav svima, ja sam Katarina Šestić, inače dolazim iz Račinovaca. Završila sam glumu i lutkarstvo na Osječkoj akademiji. Došla sam ovdje u Županju u Osnovnu školu Mate Lovraka voditi radionicu za osmaše. Radionica se zove Kako pripremiti tijelo i um za javni scenski nastup?. Zamislila sam ju kao svojevrsnu pripremu za srednju školu u kojoj prolazimo s polaznicama nekoliko vrsta inteligencija i ukratko pripremit ćemo ih za javni scenski nastup kako bi u budućnosti imali što manju tremu i kako bi bili što bolji u svom nastupu.
Jeste li već dosad vodili tu radionicu i ako jeste kako su drugi reagirali?
Jesam, ovo mi je peta radionica, odnosno peta škola ušla u zadnjih tjedan dana. Tek sada sam uspjela dogovoriti radionice zbog epidemioloških mjera. U svakoj školi sam dobila različitu reakciju, mislim da se djeci sviđa i da pozitivno reagiraju. Zanimljivo mi je pristupiti učenicima i na primjer vidjeti koja je generacija malo bolja i koja je slabija po pitanju scenskog nastupa te mi je vrlo zanimljivo na kraju usporediti iz svih radionica te rezultate.
Prvi dio radionice je zamišljen kao team building tijekom kojega se planira uspostaviti atmosfera grupe te kroz nekoliko vježbi osvijestiti dva glavna glumačka instrumenta – tijelo i glas. Vježbe koje će se napraviti u prvom dijelu ključne su za drugi i treći dio radionice.
Drugi dio radionice uvod je za treći koji je ujedno i najvažniji dio radionice. Zašto najvažniji? Zato što smo pomoću tih vježbi probudili sva čula, osjećaje, emocionalnu inteligenciju, maštu, motoriku, koncentraciju, a sve to je presudno u javnom nastupu. Kako bi javni nastup bio što više uspješan, potrebno je osloboditi tijelo i um.
Treći dio radionice – podjela u dvije grupe – svaka grupa će dobiti zadatak koji će morati glumački uprizoriti, – pojedinačni zadatak – predstavljanje s osviještenim scenskim nastupom.
Četvrti dio radionice – evaluacija radionice i razgovor.
Radionica mi je bila poučna i zabavna. Glumica mi se jako svidjela i mislim da nas je naučula korisnim stvarima koje će nam koristiti u daljnjem životu. Bilo mi je zanimljivo izvoditi korisne vježbe koje nam pomažu da budemo sigurniji u sebe i da se snađemo u nepredviđenim situacijama.
Tatjana Zurak 8.a
Radionica me naučila kako prevladati strah od javnog nastupa.
Antonela Lovrinović 8.b
Najviše su mi se svidjele glumačke vježbe jer sam se mogao uživjeti u neki lik.
Dušan Dedić 8.b
Volim igre koncentracije jer bude u meni natjecateljski duh.
Ivano Čačić 8.b