PUTOVANJA, IZLETI, PROJEKTI

A sad – čitam!

Pobjednički logo
83Pregleda
Pobjednički logo, rad učenika Ivana Mamića

Naša Škola priključila se Projektu aktiva hrvatskoga jezika Vukovarsko- srijemske županije.

NOSITELJI PROJEKTA: OŠ Ilača – Banovci, Ilača, OŠ Ivana Mažuranića, Vinkovci
PARTNERI U PROJEKTU: OŠ Mitnica, Vukovar; OŠ Stari Jankovci, Jankovci; OŠ Ivana Kozarca, Županja; OŠ Lovas, Lovas;

OŠ Mate Lovraka, Županja OŠ “August Cesarec”, Ivankovo; OŠ “Ivan Kozarac”, Nijemci; OŠ Vladimira Nazora, Vinkovci;
OŠ Garešina, Zagreb;OŠ Korog, Laslovo-Korog; OŠ “Antun Gustav Matoš”, Vinkovci; OŠ Antuna Bauera, Vukovar;
OŠ Čakovci, Čakovci; OŠ Slakovci,Slakovci; OŠ Tordinci, Tordinci
OŠ Negoslavci, Negoslavci; OŠ Nikole Tesle, Mirkovci; OŠ Ivana Martinovića, Štitar; OŠvSiniše
Glavaševića, Vukovar; OŠ “Ivana Brlić-Mažuranić”, Rokovci-Andrijaševci; OŠ Josip Kozarac, Soljani; OŠ Vladimir Nazor, Komletinci

TRAJANJE PROJEKTA: travanj 2021. – lipanj 2022.

OBVEZE SVAKE ŠKOLE
• Svaka će škola oformiti projektni tim (jedan ili više učitelja te najmanje 5, a moguće i više učenika).
• Svaka će škola imenovati projektnog koordinatora koji će biti zadužen za provođenje aktivnosti u svojoj školi i komunikaciju s ostalim koordinatorima škola partnera.
• Svaka je škola obavezna pribaviti potpisane suglasnosti (privole) za učenike čiji će se osobni podaci, fotografije… objavljivati.
• Sve će škole biti upoznate s projektnim prijedlogom, posebno planom aktivnosti, te će projektne aktivnosti provoditi u skladu s vremenikom projekta.
• Sve se aktivnosti provode tijekom mjeseca u kojem su planirane, a rezultati aktivnosti (video materijali, slike, tekstovi…) se učitavaju na projektnu platformu (blog, etwinning, mrežna stranica… prema dogovoru nastavnika) sljedeći mjesec.

OPIS PROJEKTNIH AKTIVNOSTI

  1. TRAVANJ – uvodna anketa, prijedlozi i natječaj za logo projekta (logo projekta biramo online glasovanjem)
  2. SVIBANJ – proljetna video razglednica (učenici: snimaju kratki video uradak čitajući ulomke književnih djela koja vole snimajući se na lokacijama koje vole, govore o odabranom djelu kako bi i drugim učenicima rekli zašto bi ga trebali pročitati); stvaranje zajedničke KNJIŽEVNE TURISTIČKE KARTE
  3. LIPANJSLIKAMO RIJEČI – učenici oslikavaju svoje omiljene pjesme, izložba virtualna i fizička u svakoj školi, dogovor među nastavnicima oko knjige koja će biti tema rujanskog susreta
  4. RUJAN – SUSRET S KNJIGOM – učenici će razgovarati o knjizi odabranoj u lipnju (virtualno ili uživo, ovisno o epidemiološkim mjerama; idealno bi bilo kada bi se svi sudionici projekta okupili u jednoj školi)
  5. LISTOPAD – ZAŠTO ČITATI? – učenici snimaju kratke intervjue s nastavnicima, stručnim suradnicima, nenastavnim osobljem svojih škola o njihovim čitalačkim navikama i najdražim knjigama, izdvajaju njihove poruke o važnosti čitanja i od njih izrađuju poster u canva alatu , online glasovanje za pisca s kojim će se organizirati susret u studenom
  6. STUDENI – SUSRET KOJI SE PAMTI – susret s odabranim književnikom (uz prethodno čitanje jednog ili više djela odabranog književnika)
  7. PROSINAC – POZDRAVIMO NOVU – učenici jedni drugima predstavljaju (prezentacija, video, osobno…) knjigu po izboru, jedini je uvjet da knjiga nije starija od godinu dana
  8. SIJEČANJ / VELJAČA – STRANICU PO STRANICU – učenici izrađuju straničnike s motivima i citatima iz knjiga koje čitaju za lektiru u ovim mjesecima
  9. OŽUJAK – KNJIGA ZA PAMĆENJE – učenici intervjuiraju svoje sumještane o tome koje se knjige sjećaju i zašto te izrađuju digitalni foto album s fotografijama ispitanih sumještana, nazivom knjige koju pamte i razlogom zašto su upamtili baš tu knjigu
  10. TRAVANJ – UMEM(E)ORIRANA KNJIGA– učenici izrađuju memeove s citatima iz knjiga koje taj mjesec čitaju za lektiru
  11. SVIBANJ – S KNJIGOM NA ULICE – učenici jedni drugima čitaju poeziju po izboru vani (ukoliko bude moguće – svi sudionici projekta u jednom od gradskih parkova) uz kratko obrazloženje zašto su odabrali baš tu pjesmu
  12. LIPANJ – završna anketa među učenicima i nastavnicima koji su sudjelovali u projektu, predstavljanje rezultata projekta školskoj zajednici, dogovor nastavnika o budućim aktivnostima.

OPIS OČEKIVANIH REZULTATA PROJEKTA
• Književna turistička karta na kojoj će biti upisane i opisane različite lokacije u Vukovarsko-srijemskoj županiji uz ulomke književnih djela, očekivano 10-20 različitih lokacija
• 10 canva postera u kojima se navode učenicima razumljivi razlozi zbog kojih je potrebno više čitati, a koji se mogu izložiti u hodnicima škola kako bi potaknuli učenike na više čitanja
• 10 prezentacija suvremenih knjiga dječje književnosti
• 30 straničnika koji će biti izloženi u školskim knjižnicama i podsjećati ostale učenike na vrijednost odabranih književnih djela
• Foto album s 30 fotografija koje potiču na čitanje
• Porast broja učenika koji redovito čitaju vidljiv u rezultatima završne ankete

DETALJNI PRORAČUN PROJEKTA (potrebna oprema, fiksni troškovi…)
• Aktivnosti 1.-3., 5., 7.-10. se provode s materijalima, knjigama i resursima koje ima svaka škola sudionik te ne iziskuju dodatna
financijska sredstva.
• Aktivnosti 4., 6., 11. i 12. su zamišljene kao susreti uživo (ukoliko epidemiološka situacija to dozvoli) te uključuju trošak prijevoza
učenika i nastavnika do dogovorene škole ili mjesta.

CILJEVI PROJEKTA (za učenike)
• Učiniti čitanje čestom navikom što većeg broja učenika uključenih u projekt
• Omogućiti učenicima da se kreativno izraze motivirani pročitanom knjigom
• Međusobnim online ili susretima uživo razmijeniti čitalačka iskustva i
doživljaje nekog djela
• U razgovoru s književnikom produbiti razumijevanje procesa nastanka knjige
• Uočiti važnost čitanja za razvoj različitih sposobnosti i vještina
• Povezati se s učenicima sličnih interesa
• Koristiti se digitalnim alatima u prezentiranju rezultata projekta

CILJEVI PROJEKTA (za nastavnike)
• Razvijati kvalitetnije odnose s učenicima kroz različite oblike nenastavnog rada na projektnim aktivnostima
• Bolje razumjeti odnos učenika prema čitanju (razloge zašto čitaju ili ne, kakve knjige vole, koliko im je čitanje važno u svakodnevnom životu…)
• Razmijeniti iskustva, metode, poticajne postupke vezane za čitanje s drugim nastavnicima
• Prilagoditi popise djela za cjelovito čitanje interesima svojih učenika

S aktivnostima smo započeli u travnju za što su učenici / škole trebali predložiti logo Projekta pri čemu je naša Škola pobijedila s radom učenika 6. razreda Ivana Mamića. Čestitam učeniku i mentoricama. Nadamo se i daljnjem dobrom radu na Aktivnostima. Pratite naše sudjelovanje u Listu.

Odgovori