PUTOVANJA, IZLETI, PROJEKTI

Uvažava se mišljenje i stav učenika

Pragma
403Pregleda

Učenici naše škole i ove su godine sudjelovali u prosudbi i odabiru medijskih sadržaja za dodjelu „Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednost obrazovanja“ u organizaciji Udruge PRAGME. Tema ovogodišnje Nagrade je koncept socijalne podrške, važnog elementa u ovim stresnim i kriznim situacijama. Učenici su u novinarskim radovima vrednovali socijalnu podršku. S obzirom na online nastavu i smanjene mogućnosti pregledavanja novinarskih uradaka, učenicima su, u suradnji s razrednicima, prikazivani uradci putem Teamsa i video poziva.

U odabiru teme Udruga Pragma navodi, između ostalog, učinke socijalne podrške:

Socijalna podrška može imati pozitivne (smanjenje i uklanjanje stresa), negativne (povećanje stresa) ili dvostruke posljedice koji pomažu u suočavanju sa stresnom situacijom, ali istovremeno stvaraju novi stres (Janković, 2008). Kada su posljedice pozitivne, socijalna podrška izravno štiti od stresa, a to ujedno znači da poništava brojne negativne efekte koje stres ostavlja na fizičko zdravlje.    

Novinarski radovi su im se veoma svidjeli i uživali su u zajedničkoj raspravi o pojedinim temama koje promiču vrijednost obrazovanja. Iako su ih svi radovi nadahnuli i poučili temeljnim vrednotama i utjecaju medija na život i obrazovanje, učenici su procjenjivali  i odabirali one koji su prema odrednicama za prosudbu i prema osobnom senzibilitetu, dali svoj glas najboljima. Zahvaljujući razrednicima, nije izostalo suradničko komentiranje i učenje kako mediji promiču vrijednosti obrazovanja.  Učenici su glasali putem online obrazaca te su odabrani radovi iz sve tri kategorije – TV prilog, tiskani prilog i radijski prilog.

Kategorija TELEVIZIJSKE EMISIJE/TELEVIZIJSKI PRILOG

  • U kategoriji televizije kao medija učenike je posebno dojmila reportaža „Velika priča: migrantska obitelj gradi život u Karlovcu“ autorice Barbare Ravbar. Učenicima se iznimno svidio način prihvaćanja migrantske obitelji u zajednicu te postupci učenika prema dječaku iz migrantske obitelji u vidu pružanja pomoći i podrške u ovladavanju hrvatskoga jezika te druženja.

Kategorija TISKANI MEDIJI

  •  „Završio je srednju, ali po posebnom programu: ,,Bio sam žalostan, znao sam da mogu više“  autorice Barbare Matejčić tiskani je prilog koji je najviše privukao pažnju učenika. Učenici su pokazali iznimnu empatiju prema osobama koje imaju određene poteškoće u svladavanju obrazovnih sadržaja zbog sniženih sposobnosti ili nedovoljnog poznavanja hrvatskoga jezika. Vrlo su jasno izlagali svoje stavove i mišljenja te se nastojali kritički osvrnuti na sam prilog. Svidjelo im se što stručnjaci govore o problematici poštujući prava manjinskih sredina te što novinarka traži način pružanja pomoći osobama u smislu jačanja samopoštovanja.

Kategorija RADIJSKE EMISIJE/ RADIJSKI PRILOG

  •  Kao najbolji radijski prilog učenici su izabrali rad Kristine Ljubić : ,,Poludnevni boravak i rana intervencija u CZOO Tomislav Špoljar“. Svidjelo im se što stručnjaci pružaju socijalne usluge za odraslu djecu s teškoćama u vidu radionica, igara i provođenja slobodnog vremena s ciljem jačanja socijalne mreže korisnika i rada na usvajanju osnovnih životnih vještina.

Učenicima je drago što ih se uvažava i što mogu donositi svoje stavove i mišljenja te sudjelovati na taj način  u dodjeli medijskih novinarskih nagrada koje govore o njima bliskim  temama.  Ovaj projekt Udruge ”Pragma” razvija kod učenika empatiju, uvažavanje i poštivanje vrednota koje promiču obrazovanje.

Odgovori