Svi su shvatili koliko je važna nastava u školi
Nastava na daljinu fizički nas je udaljila od profesora. I za njih je to nešto što nikada nisu doživjeli. Kako je na njih djelovao Covid 19, smeta li im distanciranje, kako oni vide ovakvu nastavu, doznajem od nekoliko profesora naše škole.
Đurđica Lovrinović, prof. prirode, biologije i kemije
Možda naučimo što su nam prioriteti u životu
COVID – 19 je virusna bolest izazvana virusom SARS – CoV-2. Virus je nedovoljno istražen i još uvijek se ne zna dovoljno o njemu, pa niti dokle će u svijetu pandemija trajati. Dosta lagano se širi. Zbog zahvaćenosti svijeta s njim, proglašena je pandemija; pandemija je bolest globalnih razmjera. Zbog toga i ove mjere opreza. Kao i za svaki virus, ne djeluju antibiotici pa se mora tijelo izboriti s njim, a još uvijek nema cjepiva kao preventivne mjere kojom se inače borimo protiv opasnih viroza. Opasniji je za ljude slabijeg imuniteta, starije i sl. Svi se moramo odgovorno ponašati jer ne znamo kako će naš organizam odreagirati na njega, a i da ne bismo prenijeli drugima bolest. Svakako, treba se odgovorno ponašati i pridržavati propisanih mjera.
Možda naučimo prioritete u životu: Bio bi nam ljepši život bez karantene, slobodnije bismo se kretali, imali bismo redovnu nastavu u školi, što mi baš fali. Sad vidimo koliko su nam bitne stvari koje smo ranije uzimali pod normalno. Možda nešto i naučimo iz ovoga, na primjer prioritete u životu i važnost nekih stvari, druženje s članovima obitelji, s prijateljima.
Zadaće na 11 kanala, pripreme, videopozivi: Dobro podnosim karantenu, imam jako puno obaveza oko pregledavanja zadaća na 11 kanala u Teamsu, a i kod kuće dosta pripremam materijale za rad. Uz sve to i videopozive, ostane mi jako malo vremena. Ponekad nešto pročitam. Dan mi jako brzo prođe, uopće mi nije dosadno. U karanteni mi nedostaju druženje s ljudima i sloboda kretanja. U cjelini dobro podnosim jer mi je vrijeme jako ispunjeno.
Osmaši su mi najbolji: Možda su se neki učenici slabije odazivali na predavanje zadaća, ali nakon opomene, razgovora s razrednicima ili roditeljima, sve je u redu. Prilično sam zadovoljna s učenicima, osmaši su mi za sada najbolja generacija u izvršavanju zadataka.
Korisno je učiti nove digitalne alate: Online nastava iziskuje puno truda učenika i nastavnika. Učenici koji redovito rade, mislim da mogu dosta toga naučiti. Međutim, ako netko prepisuje odgovore ili ne radi kako treba, mogao bi sam sebi na taj način napraviti medvjeđu uslugu. A evo učimo i nove digitalne alate koji nam mogu kasnije koristiti. Mislim da ocjene neće biti slabije, nego u redovnoj nastavi. U školi bismo ipak više uvježbali gradivo i tada bi, zbog češćih provjera i dvosmjerne komunikacije, pitanja koja učenici postavljaju, a i učitelj bi lakše uočio što dodatno treba pojasniti, usvojena znanja bila kvalitetnija.
Tomislav Nedić, prof. engleskog i njemačkog jezika
Online nastava je nužno zlo
O virusu: Iskreno, mislim da nisam dovoljno informiran i dovoljno stručan da bih dao relevantan odgovor o virusu. Moje laičko mišljenje je da je virus u medijima prenapuhan, ali istovremeno mislim i da se moramo čuvati da ne opteretimo previše zdravstveni sustav.
Izolacija: Karantena kao takva mi ne smeta previše. Malo mi nedostaje kontakt s nekim ljudima s kojima sam se redovito viđao prije i povremeni pub kviz, ali osim toga mi se život nije previše promijenio. Nije mi dosadno jer uvijek imam posla oko škole ili se navečer bavim nekim aktivnostima za koje u normalnim okolnostima ne bih našao vremena.
Učenici: Nisam imao problematičnih učenika, naročito ne u osnovnoj školi. Bilo je nekoliko srednjoškolaca koji su kasnili sa zadaćama, ali nisam imao nikakvih gorih problema od toga.
Nastava na daljinu: Online nastava je po meni nužno zlo jer mislim da ništa ne može adekvatno zamijeniti direktan ljudski kontakt, pa tako i kontakt nastavnika i učenika. Strani jezik se bolje uči direktnom komunikacijom, a mom stilu nastave odgovara opuštenija atmosfera u kojoj se možemo ponekad našaliti, u kojoj se učenici javljaju i uvijek imaju mogućnost da me prekinu dok govorim ako im nešto treba dodatno pojasniti. Mislim da će učenici bolje proći što se tiče ocjena, ali lošije što se tiče naučenoga, međutim, mislim da će sve ono najvažnije ipak savladati.
Marko Vujić, prof. fizike i informatike
Učenici nisu dovoljno pripremljeni za ovaj način rada
Virus nije teorija zavjere: Nemam osobno previše znanja o virusima, samo osnovno znanje, ali ako većina svijeta uvodi slične karantene kao i kod nas, ne mislim da su to neke teorije zavjere ili nešto što treba olako shvatiti
Nedostaju osobna druženja: Ograničeno je kretanje i radnje koje smo inače obavljali (posao, izlasci, druženja) ali nije mi dosadno. Većinu aktivnosti sam prebacio u online svijet, iako nedostaju osobna druženja.
Rad s učenicima: Nisam imao poteškoća, osim što neki učenici nisu obavili zadatke na vrijeme. Veći je problem što učenici ne prijavljuju tehničke probleme s alatima ili probleme s gradivom.
Nastava na daljinu: Online nastava je trebala proći pripremno razdoblje, a kako nije, smatram da učenici neće bolje proći jer nisu dovoljno pripremljeni za ovaj način rada.
Dorijana Škoro, prof. glazbene kulture
Bolji je uvid u rad svakog učenika
Virusu će doći kraj: Profesorici je virus kao i svaki drugi i već joj je postao naporan. Trudi se ne razmišljati koliko će sve to trajati i zato svaki trenutak koristi najbolje što može. Ponekad joj zasmeta karantena pa ne može raditi stvari koje je prije radila. No, optimistično kaže – Doći će i tomu kraj!
Svježina nastavnih sadržaja: S učenicima se jako dobro snalazi, priprema im zanimljive videolekcije, sudjeluje u stvaranju videolekcija u Školi za život. Ponekad mora pogurati one lijene i zaboravljive, ali takvih koji ne šalju zadaće dok ih se ne opomene, ipak je malo. Unijela je svježinu u obradu nastavnih sadržaja.
-Čini mi se, u jednu ruku unijela sam svježinu u obradu nastavnih sadržaja, a u drugu ruku pobrkala učenike i učitelje.
Pozitivniji rezultati: Za kraj je naglasila: – Ukoliko se učitelj potrudi oko svojih učenika, mislim da bi mogli biti i pozitivniji rezultati jer ovako imamo uvid u rad svakog učenika i njegov odnos prema radu i predmetu.
Željko Budimir, prof. geografije
Kako će mi biti dosadno kad poruke učenika stižu i iza 22 sata?
Virus treba ozbiljno shvatiti: Mislim da ovaj virus, ali i svaki drugi, treba shvatiti ozbiljno i pridržavati se mjera zaštite koje preporučuju nadležni. Kao što piše na plakatu u našoj školi: Bolje spriječiti, nego liječiti.
Uveo sam dnevnu rutinu: Vrlo je neobično biti u karanteni, ali za sada mi ne smeta. To će se možda promijeniti ako karantena dugo potraje. Prvih nekoliko dana trebalo mi je da se prilagodim novim okolnostima rada, ali sada imam dnevnu rutinu. Podijelio sam si dan na rad s učenicima, na gledanje serija i filmova, šetnju psa u šumi iz moje kuće, gdje nema nikoga. Ako mi slučajno i bude dosadno, uvijek netko od učenika pošalje poruku oko 22 ili 23 sata i odmah, eto posla.
O učenicima: Učenici su dobro prihvatili školu na daljinu, neki, poput Davida Martinovića, postali su i novinari. Problem su samo oni učenici koji se ne javljaju ili se rijetko javljaju.
Svi smo shvatili koliko je važna nastava u školi: Dobro je da imamo nastavu na daljinu, da se ne gubi ova školska godina, ali smo tek sad svi, i učitelji i učenici, shvatili koliko je važna nastava u školi kada smo svi na istom mjestu, kada možemo direktno komunicirati.
Mladen Oršolić, prof. povijesti
Aktivan mislima i djelom
Priroda ima tisuću lica: Moje mišljenje je da je Covid 19 velika nepoznanica epidemiolozima i da su ljudi napokon shvatili da priroda ima tisuću lica.
Shvatio sam vrijednost doma: Karantena mi smeta, iako obožavam biti kući i gledati kako trava raste. Zahvaljujući karanteni, shvatio sam vrijednost doma. Dosada je stanje duha i posljedica lijenosti. Uvijek pokušavam biti aktivan mislima i djelom.
Djeca su neispisani list papira: Nikad učenici nisu bili problematični jer su oni produkt djela okoline, društva, obitelji i vremena u kojem odrastaju. Djeca su neispisani list papira po kojem iskustvo urezuje svoje znakove.
Online nastava je izvanredna situacija: Online nastava, zašto da ne, ali samo ponekad, u izvanrednim situacijama. Ipak ništa ne može zamijeniti živu riječ. Razgovor među živim ljudima je temelj svih spoznaja.
Stjepan Lešić, prof. informatike
Moja se obitelj povećala, stigla nam je Elena
Mjere u cijelom svijetu: Virus COVID-19 je relativno bezopasan virus za veliku većinu populacije, ali iz razloga što ima svojstvo da se jako brzo širi, sve države na svijetu su morale izreći mjere za socijalno distanciranje ljudi iz razloga da sačuvamo živote onih koji su najugroženiji, a to su ljudi starije životne dobi i ljudi lošijeg zdravstvenog stanja.
Distanciranje mi jako smeta jer se smatram izrazito društvenom osobom, volim druženja, roštilje, grupne sportove, odlazak na piće s ekipom pa i odlazak na posao u školu. Da, sve mi to teško pada!
Promjene: Čini mi se da ovo sve teže podnosim, često sam pomalo depresivan i nervozan. Nije mi dosadno jer imam posla oko škole te oko svoje obitelji. Sada imam obaveza još više zato što je moja obitelj, prije ravno mjesec dana, dobila još jednog člana, djevojčicu Elenu!
Vi ste mi lijek: Imam sreće što predajem nastavu informatike! Ne tako davno, informatika je bila izborni predmet, što znači da su većinom išli na nastavu informatike samo učenici koje je zanimala informatika. Problematične učenike najčešće informatika nije zanimala pa se nisam često susretao s problematičnim učenicima. Vi ste mi lijek! Kada imam 8.a i 8.b, onda se odmorim!
Informatička znanja za sve: Puno toga ćete vi, a i mi nastavnici naučiti. Ako ništa drugo, koristit ćemo bolje informacijsko komunikacijske tehnologije nakon ovoga svega. Što se tiče nastave, naravno da ne može biti kao prava nastava, ali sigurno ćete izvući ponešto znanja iz svih predmeta nakon ovoga. Vjerujem da ćete svi skupa popraviti svoje prosjeke!