Vanjsko vrednovanje i provjere (ne)znanja
Ove godine, naša škola je bila nasumično odabrana da se u njoj provede tzv. vanjsko vrednovanje učenika. Naime, osmi razredi pišu ispite na državnoj razini koji se šalju u Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja gdje se ti podatci prikupljaju. Ocjene iz takvih ispita neće se ocjenjivati ove godine i neće ulaziti u razmatranje kod odabira za srednju školu, no od iduće godine i to bi se moglo promijeniti. Cilj ovakvih ispita je provjera učeničkog znanja i koliko je hrvatsko školstvo zapravo učinkovito. Testiranje se provelo prvog tjedna u petom mjesecu u svim odabranim školama pa tako i u našoj. Učenici su pisali provjere iz: matematike, hrvatskog jezika, biologije, kemije i fizike. Svaki dan su pisali drukčiji predmet da bi se mogla provesti nastava ili barem neki dio nje. Uz ispite, učenici su rješavali zadatke kompetencije rješavanja problema koji su služili kao nekakav IQ test. Ovakvi testovi čekaju sve osmaše diljem hrvatske i iduće godine te će ovo poprimiti osjećaj nekakve ‘male mature’. Nitko još ne zna hoće li ovi testovi ulaziti u razmatranje za srednju školu, no postoji velika mogućnost u ostvarivanje tog plana.